Dag 6 en 7: rustdag en Contrexéville - Amneville

30 juli 2020 - Talange, Frankrijk

Hallo,

Hier zijn we weer. Na een dagje verdiende rust, zijn we er vandaag ingevlogen voor een geslaagde rit. Van start tot aankomst zonder problemen en zonder tijdverlies. Straks meer!

Gisteren werd er niet gereden. In het kort onze bezigheden.

- rustig ontbeten, wat chillen op de ligweide, fietsen poetsen, een beetje wassen, een zwemmeke, 's middags gezellig tafelen, dolce far niente.

- rond drie was er onze traditionele kubb-match. Vooraf werd door lottrekking de ploegen verdeeld. Toen was er al euforie in ploeg 1, de latere winnaars ook. Het werd 3 bros - nul wil da zeggen hé. De winnende ploeg: Bart W., Manu, Sis, Jan en Barry P. Het verliezende team de rest dus, met name de ploeg van Barry C. Barry C. redelijk bekend van zijnen golden slingerworp. Dus nogmaals, een duidelijke overwinning. Een ongelooflijk mooie worp van Barry C. werd trouwens gefilmd, maar jammer genoeg was het beeld zeer slecht. Sorry Barry!

- 's avonds werd er gegeten op zijn Italiaans, Jef en Jef waren in de voormiddag op verkenning geweest  en het moet gezegd: het was geslaagd. Achteraf trakteerde Jef T. voor zijn verjaardag nog met een crèmeke. En dat het gesmaakt heeft, mercikes Jef!!

- De meesten onder ons kropen tijdig in bed om zich te preparen voor de laatste loodjes.

En dan de rit van vandaag. Deze kondigde zich aan als een rustig ritje, maar met ons weet je nooit. Alle wegen leiden naar Rome, maar bij ons leiden die vaak naar More, More , More. We dachten vooraf dat we nu de wind van achter zouden hebben als we terug richting België reden. Niets was minder waar: de wind uiteraard ook gedraaid. Ongelooflijk!

Om 8.50u stonden we vertrekkensklaar. We leren het!  Onder een staalblauwe hemel reden we richting Amneville. We zouden ook onder die hemel de ganse dag verder rijden en aankomen. Uiteraard :-) De weg verliep licht golvend langs veldwegen en af en toe grotere wegen, maar het was zeer rustig op die wegen. Kortom zalig fietsen tot onze eerste stop na 55km. Hier even wat colacaloriekes inslaan en hup terug en route.

Het tempo werd bepaald door aerodynamische Barry C. en tweede koptrekker van dienst Barry W. Het cadans dat die statige pilaren van benen afwerkt , zouden zelfs de oude Romeinen verbazen. Raar gezegd, maar dat komt omdat ik toch lichtjes onder de indruk ben! Topkerels!

Na de eerste stop reden we kilometerslang langs de Moezel. Zeer mooie natuur, zeer veel watervogels, ... en een zeer mooi fietspad. Af en toe moesten we wel eens van zijde veranderen, maar globaal gezien, zeer mooi fietsen. We reden los door Nancy en passeerden Metz. 's Middags, na 110km, werden we verwend met een smoske, met alles er op en er aan, heerlijk. We hadden zelfs tijd voor een klein uiltje. Dat zegt genoeg over het vertrouwen in de rit van vandaag.

Een 25km voor Amneville hielden we een laatste stop. Het kwik was ondertussen geklommen tot 33° en dus was het tijd voor een ijsje. Het toeval wil dat die kar daar passeerde in the middle of nowhere waar wij toevallig stonden. Hoeveel chance kun je hebben? Dat hadden we vandaag toch wel verdiend.

We eindigden op 168km en om 17u aan het hotel. Sis, onze communicatieverantwoordelijke was al volop bezig met het regelen van elekentrik en een plaats voor onze fietsen. Dieje krijgt alles geregeld. Top en dikke merci, Sis! Het contract voor 2023 ligt klaar!

Ziezo, een mooie en geslaagde rit. Even wat meer tijd voor de benen want morgen kondigt zich aan als een zware rit (173km, redelijk wat hoogtemeters en zeer warm weer). Op hoop van zegen!

A demain, hopelijk op tijd!

1. Wis piedfort:
    30 juli 2020
    Weerom een aangenaam verslag. Ik wist niet dat jij op papier zo spraakzaam kan zijn. Geniet van jullie avond en een veilige rit voor morgen.
    PS: Margo is uwen hof aan het soigneren!!!!!( Dank u, Margo)
  2. Wis piedfort:
    30 juli 2020
    Weer een aangenaam verslag. Geniet van jullie avond en voor morgen een veilige rit.
    PS: Bartje uwen hof wordt gesoigneerd hoor( Dank u, Margo)
  3. Chris Willems:
    30 juli 2020
    Zalig lezen!!! Ik denk dat jullie een warme, gezellige bubbel zijn 👍🎶🍀😘
    Genoeg drinken morgen eh!!
  4. Chris Willems:
    Geen foto’s van ‘t zwembad gisteren? 🤔