Dag 4: Freyming Merlebach - Colmar

27 juli 2020 - Colmar, Frankrijk

Hallo,

Weerom een pittig ritje, later meer.

Ik ga het vandaag in telegramstijl doen, want we arriveerden weerom pas rond kwart voor 7, zodus ...

- Eerst en vooral hieperdepiep voor Jef T. Hij is vandaag jarig en ik zeg niet hoe jong hij geworden is. Proficiat, Jef. We hebben 's morgens gezongen en een tweede maal op een plaatselijk vliegveld. Zie filmpje morgen!

- Gisterenavond hebben we zeer gezellig getafeld in een klein, maar zeer leuke resto. De maagjes hadden dit zeker nodig na dat ritje.

- Het ontbijt vandaag was echt sober en op zijn Frans. We hebben buiten ontbeten.

- Om negen uur stonden de meesten vertrekkens klaar, maar steeds zijn er van die charels die tijd genoeg hebben. Volgens mij is dat een soort strategie die Barry W. toepast om concurrenten te jennen. Van fluo Jean ... kan ik dat accepteren, alhoewel ... We hebben het al vaker gezegd, maar Mieke verdient een standbeeld in de Kloosterstraat.

- Het was bij het vertrek al lekker warm en dat zou er niet beter op worden, pfff.

- Terry had maagproblemen en ik denk ook nog wel wat last van de zware rit van gisteren. Hij gaf er de brui aan na 35 km. Van colère beet hij nen tand stuk op de steen van een nectarine. Gevolg nen tand ergens in zijn spijsverteringskanaal. Jef P. en kamergenoot, gaat straks proberen te zoeken in zijn ... faeces. Geen feestje! Terry, morgen hopelijk terug paraat!

- Na een 65 km hielden we een eerste caloriestop en dat was nodig. De route die we volgden was ongelooflijk mooi. Zeer goede wegen, landwegen, fietspaden doorheen de Elzas. Kortom echt top. Van deze infrastr.. struc... structuur kan ons Belgenlandje nog wat leren. Zo'n mooie macadamwegen, biljartlakens! Een klein wistjedatje: macadam is genaamd naar de schot Mac Adam, de uitvinder er van. Dit ff terzijde!

- Fauna en flora: een vos kruiste ons pad, heel wat ooievaars, dode egels, vele wijnranken van de Elzas, prachtige boswegen, superlatieven te kort vandaag.

- Het was af en toe een pittig, heuvelachtige route en de wind speelde niet in ons voordeel. Af en toe hadden we een stevige bries op den bol en dat maakte het er niet gemakkelijker op.

- Dat we stevige koptrekkers hebben is vandaag wel bewezen. Jef P. is stilaan naar zijn beste vorm aan het groeien. Moest Barry W. nu eens een degelijke fiets hebben i.p.v. van zo'n metalen decathlonmodelleke, daar zou niks aan te doen zijn. Maar ja, eigenwijs hé! Nee, nee Barry. Wacht tot in de Vogezen, hé!

- na 90 km was het tijd voor de maagskes en fris drinken. De temperatuur was gestegen tot een 35 graden en drinken was geen pretje meer! Ons ondersteuningsteam heeft dat vandaag weer schitterend gedaan. Allemaal toppers!!

- Na de eetpauze maalden we verder doorheen de Elzas. Op een bepaald moment werden we door Jef en Sis over het  plaatselijke vliegveld geleid. Onwaarschijnlijk. Bekijk en geniet van het filmpje. (het was langsheen een omleiding, hé :-)

- In de laatste rechte lijn moest er toch weer een off-road stukje tussen zitten en daar zaten we nu niet op te wachten. De laatste rechte lijn van een 15tal km, na een korte drinkpauze, reden we langs een mooi wegeltje richting hotel. Dat viel gelukkig mee.

- Ik onthoud van vandaag: bloedheet, vermoeidheid, schitterende wegen en zeer rustig ook, prachtig om te fietsen, 175 km en 1200 HM, mooie natuur en natuurlijk een mooi team. Impeccable!

A demain!

1. Ivo Daneels:
    27 juli 2020
    Merci voor de update Bart, meesterlijk 😉(mooi hè, meen ik echt) Sterke beren! Genieten jongens, goe bijtanken en morgen fris weer op! Fiets ze 🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️
  2. Lief Daneels:
    27 juli 2020
    Weeral een mooi verslag! Leuk om te lezen, maar zeker leuk om in dat team on the road te zijn. Amusement nog!
  3. Patsy Laurijssen:
    27 juli 2020
    Elke dag weer uitkijken naar het verslag van jullie avonturen. 't Is eens wat anders dan corona. Top! Nog veel plezier allemaal 💪👍
  4. Toon:
    27 juli 2020
    Jaloerse groet. We genieten met jullie mee!
  5. Wis piedfort:
    28 juli 2020
    Jef, nog nen hele gelukkige verjaardag!!!!!
    Kijk al uit naar het verslag van dinsdag.
  6. Lieve Claes:
    28 juli 2020
    Wow, chique dinges, chapeau en geniet ervan 😊👍. Ps: en alles nog ok met de fiets van Jef P? Ik had gehoord dat die wat mankementen heeft gehad 😉
  7. Kwb sport:
    29 juli 2020
    Jef zijne fiets is orde, geen problemen.