Dag 2: Henri Chapelle - Prüm

25 juli 2020 - Schönecken, Duitsland

Hoi,

Hier zijn we weer na een bewogen ritje, jawel slechts 83km, maar wel bewogen.

Eerst ff een rechtzetting. Gisteren sprak ik over de snelheid van een band wisselen van Jef en Bart W. en inderdaad was mijn uitspraak voor interpretatie vatbaar. Ik zal zeggen dat ik naar Albert Hein rijd en terug, wetende dat AH op zo'n 200 meter ligt. Dus bij deze, Bart en Jef, is dit rechtgezet. Zij hebben dit vandaag weerom laten zien, later meer.

Gisterenavond hebben we lekker gegeten, een goed stuk vlees met fritten. Altijd lekker! De bordjes waren allemaal mooi proper, zodus ... Achteraf hebben we de plaatselijke pils geproefd, ook de tripel nl. Val Dieu. Vermits we vandaag toch 'maar' 83 km moesten doen, werd er toch een beetje nonchalant met het bier omgesprongen en werd er 's morgens meer over 'Mon Dieu' gepraat.

In elk hotel proberen we de stekker van onze diepvries ergens in te steken. Hier moesten we het doen via de bovenkamer. De manier waarop dit gebeurde kon doorgaan voor comedy capers. Bekijk later ook het filmpje hier van. Je ziet ziet hier maar een momentopname want dit duurde toch wel een tiental minuten. Man, man, man.

De rit van vandaag nu. Wat we eerst nog als een overgangsritje beschouwden, werd meer een hilarisch ritje. Na een zestal km kreeg we onze eerste off-road voorgeschoteld. Zeer mooi, maar niet echt voor een koersfiets. Nadien  reden we naar de stuwdam van de Gileppe. Onze routeplanners stuurden ons rondom dit meer, maar sommige stukken waren weerom niet echt voor onze fietsen. Het moet gezegd, zeer mooi. Daarna ging onze route rechtstreeks over in de beklimming van de Baraque Michel en Baraque de Botrange. Een mooi geasfalteerde weg waar we met het gekende 'tournez le gaz ouvert' konden fietsen. De volgende wegen leidden ons naar Duitsland voor onze picknick nl. in Holzheim, na een 58 km. Vakkundig uitgezocht door ons ondersteuningsteam Jef, Sis, Mieke en Tettes. Top mannen!

Na het eten moesten we nog slechts 25km fietsen, maar ... Er volgden zeer mooie afdalingen, maar ook zeer pittige hellingen. De laatste 8 km volgde volgens Sis nog een off-road stukje. Weerom een stuk dat niet voor onze bandjes bestemd was. Gevolg 4 maal plat op een strook van een drietal km. Eerst reed dollarB plat. Terry zei: 'Ik rijd al verder'. Nestor Jan zei ff later net hetzelfde. Onze 2 specialisten klaarden dat klusje weerom vrij snel en dus terug en route. We passeerden ondertussen een tweesprong waar onze nestor blijkbaar de verkeerde kant had gekozen :-). Terry was blijkbaar ondertussen ook al plat gereden, maar was ons toch voor gebleven, raar maar waar. Hier ga ik niet verder in detail treden. Even later reed Manu plat, net voor het einde van deze strook. Tijdens het vervangen kwam daar ineens een fluogeel helmpje uit de bossen te voorschijn. Onze Nestor had de verkeerde weg gepakt en was ook plat gereden. Chance dat hij terugkwam want anders had hij weet ik waar gezeten en hadden we childfocus misschien wel moeten inschakelen. Niet te doen. Desalniettemin kregen we een mooi slot van onze rit voorgeschoteld. Wijlen Johan zou zeggen: elk nadeel heb zijn voordeel! Vandaag een rit van 83 km en 1256 hoogtemeters. Dat is toch niet slecht denk.

Na onze aankomst hebben we ons geïnstalleerd op het podium in Prüm en genoten we na met een frisse stella. Weerom een mooie dag, zonder regen. De wind was af en toe wel stevig. Slotconclusie van deze dag: we kiezen de volgende dagen resoluut voor de natte route! Ziezo, morgen zal het verslag later zijn want er staat een ritje van 173 km op het programma en ook wel wat hoogtemeters.

Bis morgen!

1. Wis piedfort:
    25 juli 2020
    Bewogen rit, maar toch veel gelachen denk ik. Weer een mooi opstel gemaakt Bartje. Het is amusant om te lezen. Geniet van jullie avond en een veilige rit voor morgen.
  2. Carine Van Goubergen:
    25 juli 2020
    Goed bezig mannen, beetje pech onderweg.Nu goed eten en (beetje) drinken en de batterijkes opladen voor morgen. Succes met de lange tocht.
  3. Mich:
    27 juli 2020